Ruimte levert rendement bij C1000

Johan Maasse
C1000 Doetinchem

2 februari 2012
om 14:49

Aanleiding

De C1000 in Doetinchem won drie jaar geleden de gemeentelijke toegankelijkheidsprijs. De winkel maakte werk van algemene klantenergernissen als rommel, vakkenvullers die in de weg staan en lange rijen voor de kassa.

Aanpak

Bij iedere ingang zijn 2 invalideparkeerplaatsen. De winkel heeft brede paden; er passen wel 4 boodschappenkarren naast elkaar. Dagelijkse boodschappen liggen op lage, gemakkelijk bereikbare plekken. Producten buiten de schappen staan op één plek geconcentreerd, wat rust en ruimte geeft. Scholierenkassa’s garanderen de doorstroming voor andere klanten. Personeelstrainingen om alert te zijn op noden van klanten, vormen onderdeel van het personeelsbeleid.

Resultaat

Ruimte levert rendement op. Mensen met kinderwagens, rollators of rolstoelen kunnen gemakkelijk boodschappen doen. Dagelijkse boodschappen zijn beter bereikbaar. De goederenstroom wordt gemakkelijker verwerkt. Overdag wordt bijgevuld zonder de klant in de weg te staan. Die grijpen zo minder vaak mis. Bijvullen na sluitingstijd is niet meer nodig.

Bekijk het filmpje en lees het interview: C1000 Doetinchem

Website: www.c1000.nl/mijn-c1000/doetinchem---c1000-de-veentjes.aspx (extern)

Plaats een reactie

Reactieformulier bij de voorbeeld

Velden met een * zijn verplicht.

Uw naam verschijnt bij uw reactie.

De naam van uw organisatie verschijnt bij de tekst.

Uw e-mailadres wordt niet getoond bij de tekst. Wij gebruiken het uitsluitend ter verificatie.

Uw reactie in maximaal 400 tekens.

Plaats het getal '58' in bovenstaand veld.