Meer omzet door verbeterde toegankelijkheid

Jolanda Konincks
Albert Heijn

9 februari 2012
om 9:55

Aanleiding

Door verbetering van de toegankelijkheid een hoger rendement bereiken en zorgen dat klanten zich prettiger en veiliger voelen; dat waren de drijfveren voor een verbouwing van de Albert Heijn-winkel aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.

Aanpak

De winkelruimte werd vergroot, paden verbreed. Paaltjes om winkelwagens in de winkel te houden verdwenen, omdat ze de toegang belemmerden. Wielblokkering, die reageert op een sensor, voorkomt nu dat winkelwagens verdwijnen. De entree werd veel toegankelijker. Door fietsenrekken te verwijderen, ontstond een ruimere stoep. De openingstijden werden verruimd. De gemeente bracht ribbeltegels voor blinden aan.

Resultaat

De winkel draait sinds de verbouwing veel meer omzet. Door alle dagen open te zijn, verspreidt de drukte zich, wat klanten waarderen. Open op zondag en betere doorstroming maken van zondagen topdagen. Blinden bereiken de winkel gemakkelijker via ribbeltegels van de bushalte naar de winkel.

Bekijk het filmpje en lees het interview: Albert Heijn Utrecht

Website: www.ah.nl (extern)

Plaats een reactie

Reactieformulier bij de voorbeeld

Velden met een * zijn verplicht.

Uw naam verschijnt bij uw reactie.

De naam van uw organisatie verschijnt bij de tekst.

Uw e-mailadres wordt niet getoond bij de tekst. Wij gebruiken het uitsluitend ter verificatie.

Uw reactie in maximaal 400 tekens.

Plaats het getal '670' in bovenstaand veld.