Supermarkten

De supermarkt is voor de meesten nog steeds de belangrijkste bron voor de dagelijkse levensbehoeften. Voor sommigen een gedwongen bezoek en voor sommigen een plezier.

Voor mensen met een beperking, ouderen, maar ook zwangere vrouwen of moeders met een kinderwagen kan een bezoek aan de supermarkt een hele uitdaging zijn. De suiker staat te hoog, de bordjes zijn niet te lezen en de winkelroute lijkt wel een hindernisbaan.

Klantenbinding

Voor zulke grote ergernissen blijken klanten graag bereid te zijn om een stukje om te rijden voor een comfortabeler alternatief. En omgekeerd zijn klanten trouw aan een supermarkt die aan hun verwachtingen voldoet.

Alle reden dus om die comfortabele, betrouwbare supermarkt te willen zijn. En u kunt als winkelier al met eenvoudige middelen iets doen om deze grote groep klanten te helpen. Bijvoorbeeld door uw de paden vrij te houden en het personeel te instrueren om hulp te verlenen.

De weg naar nieuwe, trouwe klanten was nog nooit zo eenvoudig!

Tips voor een gastvrije supermarkt

Enkele tips voor u op een rijtje gezet:

  • Houd de paden vrij van dozen of andere obstakels;
  • zorg voor een brede doorgang voor klanten met rolstoelen en buggy’s;
  • train uw personeel alert te zijn op klanten die hulp behoeven; 
  • kan een klant het niet alleen, laat uw personeel dan hulp aanbieden;
  • zorg voor een overzichtelijke toonbank die niet te hoog is, zodat klanten in een rolstoel of kleine mensen zelf hun betaling kunnen doen en hun gekochte producten kunnen neerleggen.